Яким для освіти був 2024 рік: огляд основних подій і тенденцій
2024 рік в освіті відзначився низкою подій: міняли й ухвалювали нову нормативну базу, почали підготовку до пілотування профільної середньої освіти й розгортання комплексної політики “Школа офлайн”, скорочували й адаптували під актуальні потреби модельні програми. Змінилася кількість предметів на НМТ й частково – система державного фінансування вищої освіти. Ширше коло учителів-предметників змогло пройти сертифікацію й отримати право на відповідні доплати.
Усі це відбувалося в умовах, коли повномасштабна війна триває, а ворог продовжує атакувати цивільну інфраструктуру. На жаль, дії окупантів призводять не лише до емоційного виснаження учасників та учасниць освітнього процесу, а й до фізичного знищення закладів освіти та загибелі дітей та дорослих.
Але, попри труднощі, з якими зіткнулася освітня система, вона вистояла: навчання продовжується в класах, в укриттях, онлайн, зі світлом і при ліхтариках. Запровадження реформи НУШ триває в 7 і пілотних 8 класах, фахівці розробляють нові курси, пишуть та апробують підручники. Пошкоджені школи й садочки поступово відбудовують.
У цьому матеріалі ми спробували відстежити основні події та тенденції 2024 року в освіті за такими рубриками (ви можете одразу переходити до того розділу, який вас найбільше цікавить):
- кадрові й управлінські зміни в освітній системі;
- НУШ;
- бюджет на освіту й зарплати освітян;
- становище й проблеми вчителів:
- молоді вчителі й входження в професію;
- сертифікація-2024 та зміни в нормативних документах;
- “Школа офлайн”, укриття й безпека;
- освіта на тимчасово окупованих територіях;
- інклюзивне навчання;
- профільна середня освіта, дошкілля, медалі та інші стратегічні рішення;
- мовне питання;
- зміст освіти;
- PISA;
- НМТ;
- ДПА й моніторинги якості освіти;
- грантова система та інші зміни у вищій освіті;
Згадаймо разом, яким був 2024 рік